VITAMINI ZA NOSEČNICE

Nosečnost je posebno obdobje vsake ženske, zato moramo v tem posebnem obdobju poskrbeti, da bo prehrana raznolika, sezonska, lokalna, hranilno in kalorično ustrezna.

Zdrav način prehranjevanja je torej v nosečnosti ključen. Posebno pozornost pa moramo nameniti folni kislini, železu, vitaminu B12, magneziju, vitaminu D, in vitaminu C. Potrebe po teh vitaminih in mineralih se namreč v obdobju nosečnosti povečajo.

Noseča si, sedaj moraš jesti za dva! To je nasvet, ki ga v obdobju nosečnosti slišimo dokaj pogosto. Seveda ni potrebe po tem, da jemo za dva. Potreben je le vnos hrane višje kakovosti, ne pa v večjih količinah.

V obdobju nosečnosti poteka pospešen prenos hranil iz telesa bodoče mamice k plodu, ki se razvija v njej. Zato je tudi pomembno, da si zagotovimo zadosten vnos vitaminov in mineralov z naravnimi dopolnili. Vitamini za nosečnice naj bodo kakovostni.

Vitamini za nosečnice

Folna kislina (Vitamin B9)

Skrb za zdravo nosečnost in novorojenčka se začneta že nekaj mesecev pred njegovim spočetjem. Folna kislina prispeva k razvoju materinega tkiva med nosečnostjo, zato ginekologi priporočajo začetek jemanja le te, vsaj tri mesece pred zanositvijo. Priporočen dnevni odmerek je 400 mikrogramov/dan. Nujno je uživanje tega prehranskega dodatka vsaj do 3. Meseca nosečnosti. Folna kislina je pomembna za nastanek in zapiranje nevralne cevi, tvorbo dedne zasnove, razvoj živčnega sistema. Živila bogata s folati so žita, agrumi, zeleno -listnata zelenjava, semena, oreščki, brokoli, špinača.

Železo

Železo ima vlogo pri nastajanju rdečih krvničk in hemoglobina. V obdobju nosečnosti se potrebe po železu zelo povečajo, posledice pomanjkanja tega minerala bo občutila predvsem nosečnica. Živila bogata z železom so: stročnice, rdeče meso, jajca, polnozrnata žita in suho sadje. Absorbcijo železa izboljša sočasno jemanje C vitamina.

Vitamin B12

V kolikor nosečnica ne uživa mesa in mlečnih izdelkov, je potrebno posebno pozornost nameniti tudi Vitaminu B12. Najdemo ga v ribah, jajcih, mesu. Vitamin B12 sodeluje pri sintezi DNK, vzdržuje normalno krvno sliko in prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju.

Magnezij

Vzrok za povečano potrebo po magneziju v nosečnosti je, hitra rast ploda. Znaki pomanjkanja magnezija so mišični krči, trzanje mišic, depresivno razpoloženje. Izrazito pomanjkanje magnezija je lahko vzrok za prezgodnji porod. Magnezij vsebujejo: oreščki, stročnice, banane, bučna in sončnična semena.

Vitamin D

Splošno je znano, da je pomanjkanje vitamina D prisotno v svetovnem merilu. V obdobju nosečnosti ima pomemben vpliv pri pravilni delitvi celic, pri plodu lahko povzroči rahitis v otroštvu. Pomembno je redno izpostavljanje soncu – lovljenje sončnih žarkov. Hrana bogata z D vitaminom: losos, sardine, rumenjak.

Vitamin C

Vsebnost vitamina C v krvi noseče ženske lahko pade, zato je pomembno, da poskrbimo za dnevni vnos vitamina C. C vitamin je antioksidant, ki ga telo ne proizvaja samo, torej je od vsakega posameznika odvisno, koliko ga bo vnesel v telo. Zadosten vnos vitamina C omogoča dobro absorbcijo železa. Živila bogata s C vitaminom so: kislo zelje, paprika, agrumi.

Vitamini za nosečnice naj bodo kakovostni, brez barvil, arom, kvalitetno pakirani in narejeni iz ekoloških surovin.

Zraven vseh opisanih vitaminov, naj bodo v tem posebnem obdobju, vitamini za nosečnice tudi veselje, mir in ljubezen.

Blog pripravila: Maja Krajnc