B komplex. Gre za skupek B vitaminov, ki so izjemno pomembni za številne funkcije, med drugim naš živčni sistem, za ustvarjanje in sproščanje energije pri metabolizmu ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin. Zraven skupne naloge pa ima vsak B vitamin v telesu, še druge pomembne vloge.

Poznamo osem različnih B vitaminov, ki imajo skupno ime B komplex.

Vitaminov B telo ne more izdelati samo, zato jih moramo zaužiti s prehrano.

1. Tiamin (B1)

2. Riboflavin (B2)

3. Niacin (B3)

4. Pentanojska kislina (B5)

5. Piridoksin (B6)

6. Biotin (B7)

7. Folna kislina (B9)

8. Cianokobalamin (B12)

B vitamini so topni v vodi, izločamo jih z urinom. Pomanjkanje enega izmed teh vitaminov ali povečana potreba po njem, povzroči potrebo tudi po drugih vitaminih iz skupine B komplex.

Kdaj uživati Vitamin B komplex?

  • Ko smo utrujeni in izčrpani.
  • Ko imamo slab imunski sistem.
  • Ko smo v stresnih situacijah.
  • Ko imamo težave z mentalnim zdravjem.
  • Ko smo starejši nad 50. Let
  • Ko se ukvarjamo s športom.

Naloge in znaki pomanjkanja posameznega vitamina B:

Vitamin B1 (Tiamin):

Vpliva na delovanje živčnega sistema, z njegovo pomočjo se prenašajo signali med celicami živčnega sistema. Sodeluje pri normalnemu delovanju možganov in srca, omogoča hitrejše celjenje ran.

Znaki pomanjkanja vitamina B1 se kažejo v oslabelosti mišic, živčnost, zmedenost, razdražljivost, težka sapa.

Vitamin B2 (Riboflavin):

Igra pomembno vlogo pri pridobivanju energije, varovanju celic pred oksidativnim stresom, zmanjšuje utrujenost.

Znaki pomanjkanja vitamina B2 se kažejo v izpadanju las, dermatitisu, nespečnosti, razpokani kotički ustnic, anemija, upočasnjen metabolizem.

Vitamin B3 (Niacin):

Igra pomembno vlogo pri nastajanju energije ter maščobnih kislin. Njegova posebnost je tudi ta, da iz telesa odstranjuje snovi, ki jih naše telo ne potrebuje.

Znaki pomanjkanja vitamina B3 se kažejo v diareji, demenci, zmedenosti, dermatitisu. Pomanjkanju so izpostavljeni alkoholiki in ljudje s pogostimi diarejami.

Vitamin B5 (Pentanojska kislina):

Sodeluje pri številnih presnovnih funkcijah za pridobivanje energije, delovanje možganov, regeneraciji tkiv, presnovi beljakovin, vitamina D,...Sodeluje pri izboljšanju umskih sposobnosti.

Pomanjkanje vitamina B5 je redko, do le tega, privede podhranjenost ali uživanje določenih zdravil. Znaki pomanjkanja so: nespečnost, bruhanje, slabost, slabši imunski sistem.

Vitamin B6 (Piridoksin):

Glavna naloga tega vitamina B je presnova beljakovin in aminokislin, spodbuja nastajanje rdečih krvničk, zmanjšuje znake sindroma PMS, uravnava delovanje imunskega in živčnega sistema, uravnava delovanje hormonov.

Znaki pomanjkanja vitamina B6 so: anemija, depresija, zmedenost, dermatitis. Pomanjkanje lahko povzroča tudi možganske nepravilnosti in epileptične napade.

Vitamin B7 (Biotin):

Njegova optimalna količina v telesu, vpliva na številne telesne funkcije in organe. Kožo, nohte, lase, krvne celice, kostni mozeg, dedni material, moške spolne žleze.

Pomanjkanje tega vitamina je redko, odraža se lahko v suhi koži, povišanem holesterolu, depresiji, izgubi apetita in utrujenosti.

Vitamin B9 (Folna kislina):

Vitamin, ki je nepogrešljiv v času nosečnosti. Skrbi za pravilno delitev ter razvoj celic ploda in preprečuje nepravilen razvoj hrbteničnega kanala pri otroku.

Znaki pomanjkanja so: depresija, demenca, nespečnost, razdražljivost, tromboza, neurejena krvna slika.

Vitamin B12 (Kobalamin):

Gre za enega najbolj ključnih vitaminov kar jih poznamo. Prisoten je v vsaki celici našega telesa, kjer ima številne funkcije kot sestavni faktor v sintezi DNK.

Simptomi pomanjkanja: slabšanje spomina, depresija, izmučenost.

Pri nas v Roberteki lahko najdete B komplex, ki vsebuje visoko koncentrirano mešanico vseh aktivnih B vitaminov.

Blog pripravila: Maja Krajnc