Železo je esencialen, nujen element za delovanje vseh živih organizmov.

Je sestavina hemoglobina. Hemoglobin ima pri pri transportu kisika najpomembnejšo vlogo. Osnovna naloga hemoglobina je prenos kisika iz pljuč v vsa tkiva in organe.

Pri oskrbi telesa s kisikom zraven hemoglobina, sodelujejo še naslednji  proteini:

Mioglobin shranjuje kisik, ki ga hemoglobin sprosti, ko pride do tkiv oziroma celic.

Feritin je fiziološko skladišče železa v telesu. Nahaja se v vsaki celici telesa, visoke koncentacije Feritina pa so v jetrih in kostnem mozgu.

Transferin je glavni transportni protein železa.

POMANJKANJE ŽELEZA V ORGANIZMU, KAKŠNI SO ZNAKI IN KAKO SI LAHKO POMAGAMO SAMI?

Pomanjkanje železa se v telesu odraža kot anemija.

Anemija se pojavi, ko je v krvnih celicah zmanjšana raven hemoglobina. Slabokrvnost oziroma anemija je stanje zmanjšanega števila rdečih krvničk (eritrocitov) ali zmanjšanje koncentracije hemoglobina v krvi.  Ob sumu na anemijo nam v laboratoriju vzamejo vzorec krvi. Iz izvidov krvne slike zdravnik odčita vrednosti parametrov (levkociti, eritrociti, trombociti, hemoglobin).

V povprečju dnevno v telo vnesemo nekje 15 miligramov železa skozi hrano, aborbcija železa znaša okrog 10%, kar je minimalno nad količino, ki ga izgubljamo skozi  potenje, ženske z menstruacijo. V kolikor imamo dnevne fizične obremenitve, se potrebe po železu še povečajo.

Pomanjkanje železa ostane dolgo prikrito, veliko ljudi sploh ne ve, da ima pomanjkanje železa, težave pripisujejo drugim vzrokom.

ZNAKI POMANJKANJA ŽELEZA SO:

  • Kronična utrujenost
  • Bleda koža
  • Vnetja v ustni votlini
  • Hladne roke in noge
  • Omotičnost
  • Aritmija
  • Mišičen nemir
  • Glavoboli
  • Motnje pozornosti in koncentracije

Do pomanjkanja železa privedejo različni vzroki kot so: nepravilna prehrana  (različne diete, vegetarijanci in vegani z nepravilno prehrano), močne krvavitve, bolezni črevesja, agresivna zdravljenja, težko fizično delo, intenzivno ukvarjanje z športom, nosečnost.

KAKO SI LAHKO SAMI POMAGAMO, ČE IMAMO POMANJKANJE ŽELEZA:

  • Uživajmo v hrani, ki ima največ železa, saj nam pravilna izbira hrane pri dvigu železa lahko zelo pomaga.  Zraven hrane bogate z železom vedno spijemo sok iz pomaranče, limone ali Vitamin C, saj se bo absorbcija železa s tem še povečala.

  • Suhe slive
  • Suhe marelice
  • Oreščki
  • Zelenolistnata zelenjava
  • Stročnice (čičerika, leča, fižol)
  • Brokoli in paprika
  • Sadje (kivi, agrumi)
  • Aronija

  • Pijemo sok iz aronije, pripravimo si Teranovo marmelado.
  • Uživamo železo v tekočini.

V Roberteki imamo na voljo železo v tekočini, katermu je za boljši učinek dodanih pet vitaminov:  C vitamin, Vitamin B6, Vitamin B2, Vitamin B1,  Vitamin B12. Gre za kakovostno prehransko dopolnilo, ki je vegansko, brez alkohola, laktoze in glutena. Vsa hranila v železu v tekočini so raztopljena telo jih v primerjavi s tabletami lažje vsrka.

Železo v tekočini  povečuje absorbcijo železa, zmanjšuje utrujenost in izčrpanost, spodbuja proizvodnjo rdečih krvničk in hemoglobina, prispeva k prenosu kisika v celicah, izboljšuje kognitivne funkcije (učenje, spomin).

Pozorni moramo biti tudi na tako imenovane blokatorje železa.

V kolikor se trudimo in uživamo hrano, ki vsebuje železo, pijemo razne sokove, uživamo prehranska dopolnila, železo v tekočini, ...naše počutje pa se ne izboljša, prav tako nam meritev hemoglobina in feritina ni pokazala izboljšave..., lahko, da zaužijemo preveč kave, mlečnih izdelkov, soje, čajev in origana.  To so tako imenovani blokatorji železa, saj zavirajo vsrkavanje železa.