Kaj sploh je krvni pritisk?

Gre za silo, s katero kri pritiska na stene ožilja, ko teče po njih. Ustvarja ga naše srce.

Kadar smo telesno zelo aktivni, ali kadar imamo velike stresne napore, je normalno, da se krvni tlak poviša. Kadar pa je tlak povišan sam po sebi, brez posebnih dejavnikov, gre za posledico nezdravega načina življenja, določeno bolezen ali dednosti.  

Kaj pomeni visok krvni pritisk?

V preprostem jeziku napisano, pomeni, da kri na stene žil pritiska močneje, kot bi si mi želeli. V kolikor ne ukrepamo dovolj hitro, se lahko sčasoma stene žil spremenijo. Na stenah žil se nabirajo različne obloge, žile se posledično ožajo, krvni pritisk pa viša. O povišanem tlaku govorimo, ko le ta preseže 140/90 mm Hg, višina tlaka je pogojena s starostjo (z leti krvni tlak narašča), po menopavzi so na novo odkriti bolniki predvsem ženske.

Kje tiči vzrok za nastanek visokega krvnega pritiska?

Ljudje s slabimi življenskimi navadami kot so nekakovostna prehrana (hitra, preslana in predelana prehrana), nenehno stresno življenje, previsoka telesna teža, v veliki meri doprinesemo k povišanemu krvnemu pritisku. Vzrok za povišan krvni pritisk je lahko tudi v dedni nagnjenosti. Obstaja tudi manjši odstotek ljudi, ki ima težave s povišanim krvnim pritiskom zaradi neke druge diagnosticirane bolezni (preeklampsija pri nosečnicah, bolezni ledvic, zožitev aorte,...).

Kako pa je sploh možno vedeti, da imate povišan krvni pritisk?

Zaradi povišanega tlaka, se običajno ne počutimo slabo.

Na žalost so simptomi visokega krvnega tlaka redki, posledice pa so lahko tragične. Ljudje zelo hitro posežejo po zdravilih za zniževanje krvnega tlaka. Toda ljudje bi si morali najprej postaviti vprašanje kako znižati visok pritisk brez zdravil? Vsekakor se je najprej dobro posvetovati z osebnim zdravnikom, morda pa najdeta skupno naravno rešitev.

Kako znižati visok pritisk naravno, brez zdravil?

Pomagate si lahko na več različnih načinov:

Kako znižati visok pritisk? Indeks telesne mase!

  • Najpomembnejše je znižanje telesne teže. Obseg pasu pri moškem spolu naj ne bo nad 102 cm, pri ženskem spolu nad 88 cm.

Indks telesne mase si lahko izračunate s preprosto enačbo:

Indeks telesne mase = telesna teža (kg)÷telesna višina2 (m2)

Indeks telesne mase naj bo med 19 in 25 kg/m2.

Kako znižati visok pritisk s pomočjo prehrane?

  • Zaužijte veliko česna in čebule. Pripravite si čebulni napitek: pol žličke čebulnega soka zmešajte z pol žličke medu.
  • Pri kuhi uporabljajte kajenski poper, saj preprečuje zožanje arterij.
  • Uživajte manj soli. Vnos natrija dokazano vpliva na povišanje krvnega pritiska.
  • Odrecite se sladkarijam in cigaretom.
  • Obroki naj bodo bogati z minerali. Uživajte magnezij, saj le ta vpliva na sprostitev žil.
  • Pijte dovolj tekočine, vode.

Kako znižati visok pritisk s pomočji aktivnosti?

  • V svojo dnevno rutino uvedite aktivnost. Lahko gre za hojo, najbolj učinkovita je intervalna hoja, kjer izmenjujete hitro in zmerno hojo.
  • Vzamite si čas zase, za svoje misli. Meditirajte ali delajte dihalne vaje. Dihajte počasi, globoko in umirjeno. Poskusite z jogo. Znižali boste krvni tlak in tudi stres. Začnite z dnevnimi pet minutnimi spremembami. Rezultati bodo vidni kmalu. In ne pozabite, vzrajajte in vztrajajte, dan za dnem.

Kako znižati visok pritisk s pomočjo rastlin, zelišč,...

  • Pri zniževanju krvnega tlaka lahko pomagajo tudi razni diuretični čaji (peteršilj, zlata rozga), rastlinski pripravki (Ekstrakt oljčnih listov), rastline, ki jih uporabljamo za boljši spanec (melisa, baldrijan)  ter zelišča (kot so sivka, komarček in kamilica – njihov način delovanja naj bi bil podoben nekaterim alopatskim užinkovinam za zniževanje krvnega tlaka).

Tudi letni čas ima vpliv na način kako znižati visoki pritisk?

V poletnih časih se pri ljudeh, ki imajo težave z visokim pritiskom, le ta zniža ali celo normalizira.

Vzrok za to je zdrav način življenja, ljudje so bolj aktivni, veliko časa preživijo zunaj na zraku. Privoščijo si počitnice, uživajo več domače sveže prehrane. Večina ljudi je prepričanih, da bodo visoke temperature slabo vplivale na njihov krvni tlak, vendar je ravno obratno. Le na hidracijo se v takšnih dneh ne sme pozabiti.

V zimskem času, ko so zunanje temperature nizke, veliko posedamo, lenarimo in tako pridobimo dodatno težo. Takšen način življenja ima seveda negativen vpliv na krvni pritisk.

Tudi pri nas v Roberteki ljudje sprašujejo kako znižati visoki pritisk? Kaj lahko svetujemo in kaj lahko odgovorimo na vprašanje kako znižati visok pritisk.  

Najpomembnejša osnovna pravila, kako znižati visok pritisk so:

Sprememba življenjskega sloga na vseh področjih, ki ne sme biti kratkočasna, ampak doživljenjska.

  • Redna telesna dejavnost (najmanj 3 x na teden).
  • Uživanje sadja, zelenjave in vlaknin.
  • Opustitev kajenja.
  • Omejitev uživanja soli, kofeina, sladkorja in alkohola.
  • Zmanjšanje telesne teže.
  • Izogibajte se stresnim situacijam.

Na tem mestu lahko omenimo tudi OPC – IZVLEČEK IZ GROZDNIH PEŠK. Gre za življensko moč narave, ki celostno deluje na telo, ga obnavlja in preprečuje številne degerativne spremembe. Številne raziskave namreč kažejo, da je OPC – Izvleček iz grozdnih pešk najmočnejša zaščita za ožilje.

Vsebina bloga ima izključno  informativne namene kako znižati visoki pritisk. Ni nadomestilo za obisk pri zdravniku ali pogovor s farmacevtom.