Vitamin D ni vitamin, v resnici gre za prohormon (prohormoni so fiziološko neaktivni ali blago aktivni predhodniki hormonov). Telesni metabolizem lahko po potrebi v enem ali več korakih pretvori prohormon v dejansko fiziološko aktiven hormon. VIR: https://zelozdravo.com/bolezni-prohormonske-funkcije/.

Vitamin D je topen v maščobah in obstaja v dveh oblikah:

1. HOLEKALCIFEROL (sintetizira se v koži ali se pridobi iz hrane)

2. ERGOKALCIFEROL  (vir tega je hrana rastlinskega izvora).

Gre za dve neaktivni obliki D vitamina, ki se morata aktivirati. Za aktivacijo je potrebna  hidroksilacija, kjer nastane aktivna oblika Vitamina D (hormon 1,25 dihidroksi - holekalciferol). Šele, ko se aktivira, lahko začne opravljati svojo nalogo, kot je izboljšano delovanje imunskega sistema, ohranjanje zdravih kosti, zvišanje nivoja testosterona,...itd.

Pomanjkanje vitamina D3 (holekaciferol), predstavlja velik problem.

Naše telo je ob pomanjkanju Vitamina D v stanju zimskega spanja. Zaradi modernega načina življenja, kot je delo v zaprtih prostorih, športne aktivnosti v zaprtih prostorih, vožnja v vozilih, naša koža ni dovolj izpostavljena sončnim žarkom, ki v našem telesu sprožijo proizvodnjo Vitamina D3 (holekalciferol). Razne študije so pokazale, da ravno zaradi takega stila življenja, naše telo stalno pričakuje zimo, obdobje brez sonca. Posledica tega je upočasnjena presnova, telo kopiči zaloge energije, imunski sistem postane neaktiven.

Z današnjim načinom življenja – stres na vseh področjih,  človek svoje telo izrablja do skrajnih meja. Težava je v načinu življenja, ki ga v razvitem svetu živimo v zadnjih desetletjih in nenehna opozarjanja po izogibanju sončnim žarkom in nujni uporabi sončnih krem, ko smo jim izpostavljeni. Vse to vodi v pomanjkanje Vitamina D3 (holekalciferol).

Prenizek nivo Vitamina D3 (holekaciferol) v telesu, pripelje do zdravstvenih težav, katerih vzroke v 99%  iščemo drugje.  Posledice se lahko kažejo na različne načine:

  • Oslabljene mišice
  • Šibkost
  • Depresija
  • Utrujenost, izčrpanost
  • Motnje v krvnem obtoku (posledično mrzle roke in noge)
  • Alergije
  • Debelost
  • Osteoporoza
  • Rahitis

Za nastanek vseh naštetih bolezni je v 99% krivo pomanjkanje Vitamina D3 (holekaciferol), zato gre res za pomemben, najboljši vitamin!

Zanimiv je tudi podatek, da ljudje, ki živijo bližje Ekvatorju (Brazilija, Kolumbija, Ekvador,...) večino časa preživijo zunaj, pod milim nebom in soncem – kar predstavlja najboljši vitamin D3. Dneve preživljajo na zraku,  brez zaščitnih faktorjev in ne zbolevajo za vsemi naštetimi boleznimi (depresijo, alergijami, osteoporozo, rakom,... ).

Zaskrbljujoča je informacija, da ima več kot 50% svetovne populacije veliko pomanjkanje Vitamina D!

Obstaja raziskava, ki so jo leta 2019 objavili v Europena journal of clinical nutrition, ki med drugim prikazuje, da več kot 40% ljudi trpi za pomanjkanjem Vitamina D, 13% ljudi pa ima zelo hudo pomanjkanje tega vitamina, ki je najpomembnejši in najboljši vitamin.

Vir: https://www.nature.com/articles/s41430-020-0558

Številne študije, ki so narejene v zadnjem času, potrjujejo ključno vlogo vitamina D, ki je najpomembnejši in najboljši vitamin, pri virusnih infekcijah, med drugim tudi pri covid – 19.

Del sveta v katerem živimo tudi mi, spada med geografsko manj ugodne lege, saj moč sončnih žarkov večino časa v letu ni zadostna, da bi zagotavljala ustrezno preskrbljenost z Vitaminom D3 (holekaciferol).

Potrebno je poskrbeti še za druge vire, npr. kvalitetno hrano, ki vsebuje visoke vrednosti Vitamina D3 (holekalciferol) in naravno prehransko dopolnilo.

Hrana s pomočjo katere lahko vnašamo v telo Vitamin D3 (holekalciferol): ribje olje, telečja jetra, jajčni rumenjak, losos...itd.

Naravno prehransko dopolnilo Vitamin D3 (holekalciferol) Roberteka je edini izdelek na slovenskem trgu, ki vsebuje kar 1.750.000 internacionalnih enot čistega veganskega Vitamina D3 (holekalciferol). Pridobljen je iz posebne vrste lišajev. Zato gre zagotovo za najboljši vitamin.

Holekalciferol se tradicionalno pridobiva iz lanolina – olja, ki se pridobiva iz ovčje dlake, vendar je takšno pridobivanje sporno zaradi uporabe tekočih insekticidov, v katere se potaplja ovce za zaščito pred paraziti. Zaradi opisanega načina pridobivanja Vitamina D3 (holekalciferol) je takšen izdelek sporen tudi veganom. Do nedavnega je bilo moč iz rastlinskih virov pridobiti le Vitamin D2 (Ergokalciferol), ki pa je po mnogih študijah manj učinkovit kot Holekalciferol. Pred nekaj letih je bila odkrita prav posebna vrsta lišajev, ki omogoča pridobivanje enake koncentracije Vitamina D3 (holekalciferol) kot iz lanolina. Vitamin D3 (holekalciferol) pridobljen iz lišajev je seveda dražji, a zaradi neoporečnosti izvora  in primernosti za vegane, ekonomsko upravičen.

Vitamin D3 (holekalciferol) je topen v maščobah, zato je naš, Robertekin izdelek že pripravljen v MCT – oljni raztopini, v tekoči obliki. Ta kombinacija omogoča boljšo absorbcijo kot tablete, saj se večina  absorbcije zgodi že v ustni votlini skozi sluznico takoj ob zaužitju, zato gre nedvomno za najboljši vitamin D3 (holekalciferol).

Kaj je MCT – olje?

Gre za ekstrakt maščobnih kislin iz kokosovega olja. Vprašanje, ki si ga lahko postavimo je, koliko Vitamina D3 (holekalciferol) naše telo potrebuje? Vrednost Vitamina D3 v telesu (holekalciferol) lahko pridobimo v laboratoriju, s pomočjo krvne preiskave.  Nivo Vitamina D3 (holekalciferol) v telesu, preračunamo v ng/ml. Med 50 ng/ml in 60 ng/ml je tista zdrava meja, ki ga telo potrebuje za normalno funkcioniranje.

Kako izračunamo nivo Vitamina D3 (holekalciferol), ki ga potrebujemo v telesu?

Izračun je zelo enostaven:

1. Primer – za 70 kilogramsko osebo:

70 X 4 = 280;  280:7 = 40

Prvih deset dni je priporočljivo doziranje 40 kapljic (40 000 I.E) Vitamina D3 (holekalciferol) Roberteka, najboljši vitamin,  nato nadaljujte s 5 kapljicami (5 000 I.E.) Vitamina D3 (holekaciferol) Roberteka, najboljši vitamin.

2. Primer - za 50 kilogramsko osebo:

50 X 4 = 200;  200:7 = 29

Prvih deset dni je priporočljivo doziranje 29 kapljic (40 000 I.E) Vitamina D3 (holekalciferol) Roberteka, najboljši vitamin,  nato nadaljujte s 5 kapljicami (5 000 I.E.) Vitamina D3 (holekaciferol) Roberteka, najboljši vitamin.

S takšnim načinom doziranja si boste zvišali nivo Vitamina D3 (holekalciferol) v telesu nad 50 ng/ml. Uživajte ga vse dokler se ne prikažejo prvi močnejši sončni žarki (mesec junij).

Pomembno opozorilo: Ob daljšem jemanju Vitamina D3 (holekalciferol) je potrebno nameniti pozornost tudi magneziju. Magnezij namreč sodeluje pri aktivaciji Vitamina D, zato ga telo ob dodajanu Vitamina D3 (holekalciferol) nujno potrebuje. Znaki pomanjkanja magnezija se kažejo v glavobolu, nespečnosti, trzanju očesnih mišic,... itd.

SONČNI ŽARKI – PREDSTAVLJAJO NAJBOLJŠI VITAMIN

V času dopusta, ko lovimo sončne žarke – kar predstavlja najboljši vitamin, pojdite na sonce med 11 in 15 uro, ko so sončni žarki najmočnejši. Ljudje, ki imajo temnejšo polt, so lahko na soncu do pol ure, ljudje svetlejše polti do deset minut. Kože ne zaščitite s kremo z zaščitnim faktorjem. Namažite le obraz, da preprečite nastanek gub. Poleg tega je dobro vedeti, se zelo malo vitamina D3 (holekaciferol) proizvede skozi kožo obraza.

Vitamin D3 (holekalciferol), najboljši vitamin dokazano prispeva:

  • K izboljšanjemu delovanju imunskega sistema
  • Pravilnemu delovanju mišic
  • Ohranjanju zdravih kosti
  • K lažjemu premagovanju virusnih infekcij
  • K ohranjanju zdravih zob
  • K normalni absorbciji kalcija

Uživanje Vitamina D3 (holekalciferol), ki je nujno potreben in najboljši vitamin,  se priporoča v jesenskem, zimskem in spomladanskem času, oziroma takrat, ko izpostavljenost sončnim žarkom ni mogoča.

Priporočamo, da posežete po naravnem vitaminu D3 Roberteka, katerega so tudi v Bolnišnici Petra Držaja v Ljubljani prepoznali kot najkvalitetnejšega in smo ga ekipi zaposlenih na Covid oddelku donirali z največjim veseljem.